úterý 20. února 2018

Trampolíny v jumpparku

Trampolíny mě bavily odjakživa. Předloni jsem objevila jumping fitness, kdy se na malých trampolínkách vybavených řidítky skáčou sestavy podobné těm z aerobiku nebo zumby. A když si chci od jumpingu odpočinout, jdu si zaskákat do jumpparku na velké trampolíny.

Trampolínové parky začaly vznikat v Česku asi před 5 lety. Jde o obrovské arény, vybavené velkým množstvím různě velkých trampolín, na kterých si můžete akrobaticky zaskákat i bez odborného vedení. 

Skvěle se na trampolínách hubne i posiluje tělo, ale hlavně je to zábava. Skákání snižuje stresové hormony v těle, posiluje koordinaci a pročistíte si u něj hlavu. Výhodou i nevýhodou je, že jsou jumpparky otevřené všem věkovým kategoriím, takže pokud si jdete zaskákat jako dospělák, můžete mít pocit, že jste se omylem ocitli na dětském hřišti. Z tohoto důvodu chodím skákat buďto brzy ráno hned po otevíračce, nebo až později večer. Ne že by mi děti až tak vadily, spíše z důvodu bezpečnosti a vlastní obsazenosti trampolín.

Každý jumppark je sestavený lehce odlišným způsobem, vždy v něm však najdete plochu na volné skákání - množství menších nebo větších trampolín, oddělených pěnovými mantinely, mezi kterými můžete volně přeskakovat. Další častou atrakcí je foam pit, "bazén" naplněný měkkými kostkami, do kterého se z trampolíny skáčou salta, případně jiné, méně koordinované skoky. Některé jumpparky jsou vybavené hřištěm na vybíjenou, jiné mají nafukovací atrakce na přelézání ve stylu pevnosti boyard, součástí jsou často i klidnější zóny se slackline na cvičení rovnováhy.

JumpPark Brno s kamarádkou

Pokud budete mít štěstí, můžete se během skákání po očku koukat na trénink parcouristů nebo kaskadérů, kteří chodí do trampolínových parků cvičit. Taky jsou trampolíny čím dál oblíbenějším cílem teambuildingů. Ve více lidech jsou trampolíny větší zábava, ale já si občas chodím zaskákat i sama.

Jak s trampolínami začít? Při příchodu vás čeká krátká instruktáž, co v jumpparku nedělat. Tím však jakékoliv vedení končí. Já se skákat učila odkoukáváním od ostatních - až jsem si zvykla na svoji trampolínu, přidala jsem přeskoky z jedné na druhou (s meziskokem i bez), následně skákání do sedu a na záda, s odražením od rukou a bez. Na salta si netroufám, zablokovaná záda mi za to nestojí. I tak mě po skákání záda často bolí, stejně jako některé další svaly, které běžně moc nepoužívám. V tomto ohledu je skákání báječné, že cvičíte celé tělo rovnoměrně.

JumpArena Zličín

Do jumpparku doporučuji sportovní upnuté oblečení, které nebude při skákání povlávat. Je dobré mít zakrytá kolena, ať si je při špatném dopadu neodřete. Skáče se bosky nebo ve speciálních protiskluzových ponožkách, které se dají koupit u vstupu. V Brně máme jumppark jen jeden menší a bývá často okupovaný malými dětmi, v Praze je možností více - ucházející je jumppark na Žižkově nebo jump arena na Zličíně, kterou mám ještě o něco raději. Taky je možnost jít si zaskákat na multifunkční freestyle arénu Kolbenka, po jejíž návštěvě toužím už delší dobu, ale zatím jsem se k tomu nedostala. Skákání většinou stojí kolem 160 Kč/hod, takže nejde o nejlevnější záležitost, ale často se dá sehnat zvýhodněný vstup na Slevomatu. Některé arény berou i Multisport karty.

Nalákala jsem vás? Chodíte taky skákat, nebo trampolíny raději přenecháte dětem? :)

17 komentářů:

  1. Tak tomu říkám návrat do dětství :D :D. Super! To musím taky někdy vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy mě baví tatínci, co jdou na trampolíny pohlídat děti a pak si to užívají ještě více, než malí svěřenci. No a já si z toho udělala (ne)klasické kardio. :))

      Vymazat
  2. Jé, trampolíny mám ráda! Já tyhle jumpparky viděla vždycky na internetu v různých fail videích, kdy si člověk pěkně namlátil :D Jinak my máme trampolínu doma, loni jsme na ní skákali s přítelem a přítel ji protrhl a skončil na zemi, takže od té doby neskáčeme :D

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To celkem chápu, musel to být nepříjemný zážitek. Je ale velký rozdíl mezi domácími trampolínami a těmi profi v jumpparku. Tam se člověk nemusí bát pořádně se odrazit. :)

      Vymazat
  3. Jednou už jsem málem koupila vstup právě přes slevomat, ale nesehnala jsem nikoho jako doprovod, takže z toho sešlo. Možná bych sama někdy zašla, ale při první návštěvě bych šla radši s někým, aby i cesta lépe ubíhala. :) Ale doufám, že se mi někdy poštěstí. Přinejhorším - jumping to jistí, i když v mém fitku teď není. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, že vám zrušili jumping! Byl malý zájem? Mě už i napadlo, že bych si koupila jednu trampolínku domů a cvičila doma, ale teď v garsonce na ni nemám prostor...

      Velké trampolíny jsou ve více lidech podstatně větší zábava. Poprvé bych na ně taky sama nešla. Třeba se někdo brzy přidá. :)

      Vymazat
    2. Jedna jumperka zrušila hodiny kvůli dlouhodobé nemoci (nějaký humus z klíšťat) a s druhou tak dlouho šachovali, až ji vyšachovali do Ostravy. :( A mně se nechce zpocené jezdit po půlce kraje... Konkurenční fitko nemám ráda a navíc tam cvičí na mé poměry pozdě - večer cvičit nemůžu, mám pak problémy usnout.
      Hlavně tam mám ale ještě vloženou půlku kreditu, takže asi budu muset vyzkoušet něco nového, přece to tam nenechám... :-D

      Vymazat
  4. My byli loni s přítelem v jumpparku v Praze a bylo to super :D Nikdy bych nevěřila, jak je těžké, vyhrabat se z toho molitanu! :D Taky nás potom pěkně bolely nohy.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby nohy, ale ty záda a ruce! A to se rozcvičuji, abych si nenatáhla vazy. Pěkně se u skákání posiluje, jen co je pravda. Na lezení z foam pitu už jsem vychytala techniku, ale tam spíše nechávám řádit děti. :))

      Vymazat
  5. Moje první myšlenka: Jó, to je to, jak o tom psala, to jak bych si u toho vybila zuby... :D

    Takovéhle skákání by se mi líbilo moc, hlavně do té pěny bych sebou chtěla praštit, ale 160 korun za hodinu mi teda přijde přehnané. Navíc v Olomouci nic podobného asi ani nemáme. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držátko je v úrovni loktů. Hlavně však ale platí, že na jumpingu se neskáče do výšky, ale dolů do trampolínky, takže vybití zubů opravdu nehrozí. :)

      Co se velkých trampolín týče, tak kombinace studentské slevy a věrnostní kartičky z toho dělá záležitost na stejné cenové úrovni jako fitko, kam chodím běžně. V Olomouci ale opravdu zatím o ničem nevím, tak snad časem...

      Vymazat
  6. Jen tak si jít zaskákat, to není vůbec špatný nápad. Na základce jsme občas v rámci tělocviku mohli na trampolínu a já to milovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo! :) Endorfiny ze skákání jsou mnohem intenzivnější, než u klasického cvičení.

      Vymazat
    2. Endorfiny z pohybu neznám. Spíš mám akorát dobrej pocit, že jsem se k něčemu dokopala a že už je konec :-D

      Vymazat
  7. Měli jsme trampolínu na zahradě takovou tu větší a bylo to super. Ale kvůli tomu, že už byla zničená síť a i spodek nebyl nic moc, jí naši zrušili a novou nechtěli. Což je škoda, dost mě to bavilo. :)
    A co se týká trampolín někde uvnitř, tak nejblíž je v Praze a tam jsem byla jen na tom Zličíně, která je super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jump Arena je asi nejlepší jumppark, kde jsem zatím byla. Mají ty trampolíny kvalitní a větší, takže lépe pruží. Docela mě bavila i ta část s nafukovačkama. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!