sobota 29. prosince 2018

Vánoce v Brně

Myslím, že každé Vánoce jsou takové, jaké si je kdo udělá. Proč by i v dospělosti nemohly být pohodové, klidné, kouzelné?

Letos jsem si poprvé mohla užít Vánoce opravdu beze spěchu, protože posledních 5 letech jsem období adventu trávila nad učením na zkoušky. A tak jsem se tento rok rozhodla o to více tvořit, kuchtit a poprvé třeba i upéct perníčky.



Vánoce pro mě začínají vánočními večírky. Letošní firemní byl laděný do futuristické a vesmírné tématiky. Styl, který je úplně mimo můj obvyklý vkus, ale nějak jsem to splácala. Blýskala jsem se nakonec jako průměrná diskokoule, třpytky a hvězdičky jsem nacházela všude po bytě ještě celý další týden. :)
hvězdy, třpytky & mašle z alobalu

Předvánoční úklid jsem již tradičně odsunula na úklid novoroční a na dekorace jsem letos neměla náladu, tím spíše, že bych si jich v Praze stejně moc neužila. Volný čas jsem místo toho využila na výrobu a balení dárků (obojí mám ohromně ráda!), drhání náramků přátelství a vánoční pečení. Pekla jsem perníčky a skořicové cukroví z mandlového těsta. Vzhledově by sice perníky mohly být lepší, ale chutnaly tak moc, že do Štědrého dne vydrželo z cukroví jen posledních pár kousků, které jsem na poslední chvíli zachránila do balíčků pro rodinu.


Svátky jsem trávila u rodiny v Brně. Dárky jsem do Brna vezla nadvakrát a na cestu zpět jsem naplnila 100litrový kufr, ani jsem nemrkla. V práci mi udělali radost, že jsem dostala na celý konec prosince volno, takže si teď užívám vzácných 10 dnů dovolené.

Vzala jsem foťák a nafotila předvánoční Brno, protože trhy byly i letos tuze krásné. Tím, jak jsem přebíhala od jednoho srazu s kamarády na druhý, jsem je stihla projít křížem krážem hned několikrát.

Náměstí Svobody a vánoční šalina

Moc mě potěšilo ruské kolo na Moravském náměstí. Na vyhlídkovou jízdu jsme vyrazili s rodiči a dědečkem. Hned poté jsem se namlsala turbomoštu a rozpečených sýrových oštěpků s brusinkami.

Adventní kolo

Výhled na Moravák byl krásný, ačkoliv se sněhem namísto deště by to bylo ještě o chlup lepší. Naštěstí byla většina stánků schovaných ve vyhřívaných stanech, a tak se dalo trhů užívat i v nepříznivém počasí.

Moravské náměstí

Prožili jsme hezký Štědrý den s kaprem, bramborovým salátem a portským vínem, tradiční štědrovečerní procházku, kdy chodíme zapálit babičce svíčku na hřbitov, spoustu dárků později večer pod stromkem a následné posezení nad Třemi oříšky, mou nejoblíbenější pohádkou. Na Boží hody jezdíme za širší rodinou, ale stihla jsem si i jít zabruslit s kamarádkou a ve čtvrtek vyrazit ven na kafe, než jsem se přesunula zpátky do Prahy.


Silvestr budeme trávit s Matěm na horách, stejně jako loni zabalení v mikině a huňatých ponožkách nad hraním Dixitu a popíjením svařáku, až těsně před půlnocí vyběhneme na nejbližší svah, odkud budeme sledovat ohňostroje nad Jabloncem. Kdo by se netěšil?

Krásný nový rok vám všem! 

Stará radnice se šikmou věžičkou

18 komentářů:

  1. Ten look na večírek ti moc slušel :) Takové téma je fakt zajímavé :D O tom ruském kolem v Brně teď čtu úplně všude, musí to být hezký zážitek :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Aničko! Ruské kolo mě mile překvapilo. Výhled na Moravské náměstí je krásný a o atrakci byl velký zájem, tak nám ji snad nechají i po Novém roce.

      Vymazat
  2. Je potřeba si ten vánoční čas pořádně užít a je vidět, že se ti to podařilo. :-)
    Já advent miluju, právě i pečení. Miluju ho kdykoliv, ale před Vánoci úplně nejvíc.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, já pečení obecně moc nevyhledávám a obdivuji všechny, které to baví. Letos jsem se ale na cukroví (a hlavně perníky!) opravdu těšila.

      Vymazat
  3. Krásný nový rok i tobě :-).

    Docela mě zaráží ty vyhřejvané stany - to v Praze na trzích není, jak je to možné? :-D Přece jen, máme se tady co učit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Káji! My míváme vánoční trhy na třech (nebo snad už čtyřech?) náměstích, dvoje "tradiční" a jedny s vyhřívanými stany. Nejsou sice tak fotogenické, ale když je velká zima nebo prší, tak úplně k nezaplacení.

      Vymazat
  4. Krásný nový rok i tobě :) Tři oříšky jsou vánoční klasika, my letos koukali na novou pohádku Kouzelník Žito a moc nás neoslovila. Jinak se mi moc líbí ta první věta. Vánoce jsou takové, jaké si je uděláme a já si je užívám i jako dospělá. :)

    I am Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouzelníka Žito jsme nestihli, ale co jsem tak četla recenze, tak neoslovila prakticky nikoho. Zlaté Tři oříšky, ty se neomrzí. :)

      Vymazat
  5. Moc krásné fotky. :)
    Souhlasím, že Vánoce jsou takové jaké si je uděláš.
    Na tom večírku ti to moc slušelo. A ten kelímek je boží. :D
    Všechno nejkrásnější do nového roku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tobě také, Katy, ať se daří.

      Trochu mě mrzelo, že nebyly zálohované hrnky, ale "jen" znovupoužitelné plastové kelímky, tak aspoň s designem si mile pohráli...

      Vymazat
  6. Týjo, já chci taky tématické firemní večírky! To by bylo něco... :)
    Tvé Vánoce zní krásně, snad byl stejně pohodový i Silvestr. Všechno nejlepší do nového roku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, a zrovna toto téma mi vůbec nesedlo. Loni jsme měli jako téma "škrabošky" a ještě předtím byl Velký Gatsby, to mi obojí naopak sedlo moc (a mám doma super kostýmy). Ale party byla fajn a opravdu se držela tématu, hodně se na organizaci vyřádili, a tak to ve výsledku byl asi nejlepší vánoční večírek, co jsem zažila.

      Moc děkuji, Eithné, a přeji i tobě do nového roku jen to nej! :)

      Vymazat
  7. To je super, že jsi měla letos poklidné Vánoce :) Předvánoční Brno bylo kouzelné, vůbec jsem to nečekala, ale nakonec se mi vánoční trhy a celkově atmosféra líbila víc v Brně než v Praze :)
    Tobě taky přeju krásný nový rok ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Jak je v Brně méně lidí než v Praze, tak se člověk hned cítí více doma. :)

      Vymazat
  8. Přesně tak, jaké si to uděláš, takové to máš! A tobě se to očividně povedlo. :)
    První pozkouškové Vánoce jsou zázrak. A víš, co je super? Opakují se! :-D
    Vše nej do nového roku. Doufám, že se v něm uvidíme! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Tlapko. Počítám s jarním srazem! :)
      Pozkouškové Vánoce. Pozkouškové Velikonoce. Pozkouškové léto. Semestry začínající beze mě. Jo, užívám si to velice.

      Vymazat
  9. S tím úvodem naprosto souhlasím! Moje poslední Vánoce byly také jedny z nejhezčích a nejklidnějších. Největší zásluhu na tom mělo právě Finsko, které se vyšňořilo do zimního sněhového kabátu, nabídlo nám spoustu místních dobrot (zvlášť mléčnou rýži s mandlemi a zapékanou zeleninu s lososem) a hlavně nám umožnilo být daleko pryč od všeho shonu a stresu, který na nás útočí doma. Vánoce jsme tak částečně oslavili právě tím, že jsme je vlastně zas tak moc neslavili. Dárek jsme měli jediný (od majitelů bytu), vzájemně jsme si věnovali spíš ten společně strávený čas. Stromeček jsme taky neměli, ale suplovala nám to zasněžená borovice za oknem a aspoň malý svícen na parapetu. Nový způsob slavení se osvědčil, a tak si ho plánujeme zopakovat, jen na příští Vánoce asi nepojedeme až na Sever a spokojíme se s nějakou sousední zemí (viděla bych to na Rakousko) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Finsko v zimě muselo být překrásné! :) Moc se mi líbí koncept, že slavíte jen do té míry, do jaké opravdu chcete. Krásný a slavnostní večer si lze přece udělat i bez dekorací a krabic cukroví.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!