úterý 19. února 2019

The doors of Morocco

Dveře. Nejdůležitější část domu, která vítá vracející se obyvatele i nově příchozí hosty. 

V našich končinách nejsou zdobené dveře příliš časté. O to více si proto užívám návštěvy zemí, kde tato zvyklost rozšířená je. Nejinak tomu bylo i v Maroku, a tak hned první den návštěvy začalo vznikat album se sbírkou těch nenápaditějších vstupních dveří. Malých i velkých, barevných, kamenných, se zdobnými kovovými ornamenty i dřevořezbou.


Ne vždy se mi focení dařilo. Některé ulice byly příliš přelidněné, aby se v nich dalo fotit, jiné natolik úzké, že se dveře nevlezly do záběru. Slunce často dopadalo v nesprávném úhlu nebo už se stmívalo. Pár snímků se mi ale přece nafotit podařilo, zde je desítka těch nejzajímavějších. Vše foceno na kompakt.

Chefchaouen

Marrakéš - Le Jardin Secret

Moulay Idriss

Marrakéš - kadeřnictví

Marrakéš - Le Palais Bahia

Marrakéš

Fes

Meknes

Chefchaouen

Co na cestách nejraději obdivujete vy?

11 komentářů:

  1. Já mám ráda architekturu celkově, ale tohle by se mi líbilo. Každé dveře úplně jiné. :)

    Leni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si tu všudypřítomnou originalitu ohromně užívala. Člověk nevěděl, kam koukat dříve.

      Vymazat
  2. Krása střídá nádheru... to nejsou dveře, ale brány do jiného světa. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct, že Maroko z tvého vyprávění mě zaujalo hlavně těmi barvami :) Je to fakt krása. Nejvíce se mi líbí kombinace modré a bílé.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba Chefchaouen, ze kterého pochází poslední dveře, je modrý úplně celý - zkus si jej hodit do Googlu. :) Je to opravdu země plná barev.

      Vymazat
  4. Teda ty dveře vypadají úžasně. Kolikrát tě až překvapí, co všechno jsou schopni lidé vytvořit. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Úplně to vidím provedené v akvarelu... N-Á-D-H-E-R-N-Ý!

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, země, kde se lidi nebojí barev a kreativity, jsou na pohled nádherné. Vznikla ti moc pěkná sbírka :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky všem za ohlasy. Maroko je celé krásné, barevné, živé... Radost pohledět. :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je skvělý nápad! Všechny dveře jsou nádherné, taková pestrost a nápadidost se hned tak nevidí!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu!