pondělí 20. března 2023

Zimní pozdrav z Alp

Jestli jsem se v posledních měsících na něco opravdu hodně těšila, tak to byl prodloužený víkend v rakouských Alpách.

S partnerem a mými rodiči jsme vyrazili do oblíbeného lyžařského střediska Schladming. Před lety jsem jej zažila jak pod sněhovou peřinou, tak i v letních měsících jako malebné horské městečko obklopené loukami a pastvinami. Schladming je pro mě místem, kam se budu vždycky ráda vracet. Miluji zdejší nekonečné sjezdovky, vynikající alpskou kuchyni i péči ochotné paní domácí. 


Zdejší lyžařský areál Ski Amadé pod sebou zastřešuje přes 123 km sjezdovek rozmístěných na čtyřech lanovkami propojených kopcích. My jsme bydleli hned u Hochwurzenu (1850 m.n.m.), a tak jsme trávili většinu času právě zde. Zajímavostí je, že se skipasem se lze vydat i na ledovec Dachstein, ten byl ovšem kvůli odtávání permafrostu letos pro zimní sporty uzavřený.

Počasí vyšlo úplně ukázkově. Ráno pod nulou, takže krásně namrzl sníh, a celý den sluníčko. Jediné, s čím jsem bojovala, proto byly moje vlastní nohy, které si aktivnímu sportu za poslední covidové roky poněkud odvykly.


Na lyžování v Rakousku miluji také výbornou kuchyni. Snad na každé větší sjezdovce stojí horská chata, kam lze zajít na něco dobrého - a že po lyžování člověku pořádně vyhládne! My jsme si oblíbili vývar se sýrovým knedlíkem a nezapomenutelný štrůdl s vanilkovou omáčkou.


Vzhledem k ukázkovému počasí jsme celý pobyt využili na lyžování, avšak možností je ve Schladmingu více. Populární je 7 km dlouhá sáňkařská dráha, několik zimních poznávacích stezek, jeden den jsme sledovali vzlet paraglidisty. Určitě bychom se zabavili na celý týden. Tři dny byly málo, vždyť ani centrum Schladmingu jsme navštívit nestihli.


Na poslední den se oteplilo a sníh v níže položených oblastech začal odtávat. Takovéto jarní výhledy se nabízely v autě cestou domů.


A jedna bonusová - to když taťka zavelí, že k naší chatě dojedeme přímo na lyžích, nikoliv pěšky po silnici. Když jsme se prokousali zamrzlým začátkem viz foto, čekal nás výživný přejezd v metrovém sněhu pokrytým tenkou ledovou krustou, co při prvním dotyku praskala a zajížděly pod ni lyže. Sousedům popíjejícím víno na terase vznikl slušný materiál pro Natočto. :)


Jak jste si letošní zimu užili vy? U nás na Vysočině byl v neděli první opravdu jarní den, kdy nefučela meluzína, zahrádky se začaly plnit krokusy a sněženkami, tak tiše doufám, že už je to jaro opravdové a nečeká nás žádná další chumelenice.

Související články:
Francie - Les Deux Alpes (2020)
Fotky z Dachsteinu (2018)

22 komentářů:

  1. Mám ráda fotky zasněžených Alp, je to nádhera, kterou ale obdivuju jen skrz monitory. Sama nelyžuju a obecně jsem přes zimu taková utlumená a raději trávím čas doma :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí se opravdu vyvedlo, ty výhledy jsou pak nádherné a ani člověk moc nemrzl. Není to tak pokaždé, tak jsem byla ráda, že to tak pěkně vyšlo. :)

      Vymazat
  2. Báro, taky doufám, že tento víkend byl už začátkem jara a zima už dá pokoj. Já mám Alpy ráda, ale znám je jen v létě. Sjezdovému lyžování jsem nepřišla na chuť, na naše občasné běžkové výlety stačila Šumava nebo Jizerky a v poslední době i v zimě obouváme pohory (a couráme v okolí Prahy)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jizerky a Šumava musí být na běžky parádní, jinak taky chodíme hlavně pěšky po okolí. :)

      Vymazat
  3. Krásné! Byť teda jízdu po ledu vážně nezávidím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Dalo se to zvládnout, ale těch kotrmelců! :)

      Vymazat
  4. To je opravdu krása, a ty výhledy! :) Dovolená musela být opravdu super!

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou tak krásné fotky. Já na hory téměř vůbec nejezdím, protože nelyžuji ani nic jiného. Ale líbil by se mi tam pobyt, užít si toho sněhu a hor. :-) A především ty Alpy, musí tam být nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na hory jezdím ráda i bez lyží, sněhem na procházky, klidně i jen na jeden den na otočku, když je to někam poblíž. Alpy jsou překrásné a finančně tam lyžování už vyjde skoro stejně jako v u nás.

      Vymazat
  6. Dýchla na mě pravá zimní atmoška :) Letos jsem se opět na lyže nedostala, což mě mrzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ten paradox, když člověk bydlí kousek... My máme svah 15 minut autem a kolikrát jsme na něm byli? Správně, ani jednou. :) Tak aspoň ty Alpy letos po dlouhé pauze konečně vyšly.

      Vymazat
  7. Zima na horách je vždycky tak krásná... Ve Schladmingu jsme byli s bandou vloni taky, i jako naprostému lyžařskému začátečníkovi se mi tam moc líbilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že Schladming je skvělý pro všechny lyžařské úrovně, i pro rodiny s dětmi. Každý si tam najde to svoje. Ráda se vracím.

      Vymazat
  8. Nádhera, už se tam vidím. Samozřejmě v té restauraci se štrúdlem, na sjezdovce ani omylem. :-D Doufám, že sis tam pořádně odpočinula a načerpala energii. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štrúdl s vanilkovou omáčkou ve Schladmingu mají i v létě a trasy jsou tam krásné i pro rodiny s dětmi, doporučuji. :)

      Vymazat
  9. Závidím, že si si užila skutočnú zimu, mne tento rok v meste extrémne chýbala. :) Krásne fotky a určite aj super zážitok. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Káti. My jsme měli hodně sněhu i doma, tak jsem si ho užila opravdu dosyta.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!