úterý 20. srpna 2019

Přehled ručně vyráběné kosmetiky

Od časů mého posledního článku o kosmetice z Fleru se změnilo mnohé. Ručně vyráběná kosmetika začala prosakovat i do kamenných obchodů, malé domácí značky si zařizují certifikace a spouští vlastní e-shopy. 

A to je dobře! Dnes bych vám ráda představila ručně vyráběné kosmetické produkty, na které jsem narazila na internetových obchodech, výše zmiňovaném Fleru i na trzích. Ačkoliv se totiž stále dokola vracím k několika málo osvědčeným přípravkům, občas neodolám pokušení a sáhnu po něčem novém, voňavém a neokoukaném. 

Pro základní přehled, v čem je ručně vyráběná kosmetika lepší než ta komerční a na co si naopak dávat pozor, doporučuji otevřít článek z roku 2017 - odkaz zde. Tentokrát to totiž bude jen o konkrétních značkách a mých dojmech z nich. Ráda bych zdůraznila, že recenze jsou subjektivní. Co vyhovuje mně, to vám vyhovovat nemusí, zejména pokud se jedná o pleťovou kosmetiku. Mám aknózní pleť s T-zónou, tj. ani mastná, ani suchá, zato plná fleků a pupínků. Ceny ani gramáže neuvádím, protože si je nepamatuji, ale ke každému produktu jsem přidala odkaz na e-shop výrobce.

Mýdlárna Erdé

Mydlárnu Erdé jsem objevila už před lety na Fleru. Nabízí poctivá, ručně vyráběná mýdla z čerstvých lokálních surovin a také něco málo z kosmetiky. Mýdla jsou příjemná, voňavá a v nápaditém designu. Z ostatních produktů jsem si zamilovala hlavně kosmetiku s medem.

Mýdlárna Erdé

Medový krém určitě doporučuji. Krém má nadýchanou, smetanovou strukturu a zbytečně nemastí, takže jej lze používat i pod make-up. Zároveň však díky obsahu včelího vosku dobře hydratuje. Jedná se o univerzální krém využitelný pro celou rodinu a různé typy pleti, dobře jej snášela i ta moje problematická. Vůně je jemně medová, přirozená, bez dodatečných aromat.

Ještě více nadšená jsem byla z medového balzámu na rty. Kombinace božské vůně medu a výživných másel ho pasuje na nejlepší balzám, který jsem kdy vyzkoušela. Celou zimu mi zachraňoval rozpraskané rty. Doma jsem jej měla už dvakrát a rozhodně jej budu objednávat zase.

Biorythme

Biorythme.cz výrobu rozjeli ve velkém, a tak tuto českou značku najdeme nejen na Fleru, kde před 4 lety začínali, ale už i v e-shopech s přírodní kosmetikou a obchodech jako Place Store. Oceňuji, že mají všechny produkty čerstvé a 100% přírodní, zcela bez chemických konzervantů. A ty úžasné vůně!

Biorythme

Pleťový krém Anti-pupínek mi přišel dost hutný a mastný, pleť jej však snášela velmi dobře a žádné ucpané póry se nekonaly. Obsažená šalvěj a tea-trea akné dezinfikují a zklidňují, nevýhodou může být dosti výrazný odér bylinek. Kovové balení je bytelné a bezedné, protože krému na pleť stačí jen maličko. Já jej nanášela na ještě vlhkou pleť večer po sprše, ráno jsem ale musela použít lehčí krém od jiné značky. Na zimu bych si Anti-pupínek možná koupila znovu, jinak však na mě byl zbytečně mastný. Pokud někdo trpí na problematickou a zároveň sušší pleť, můžu ale Anti-pupínek doporučit.

Z odzkoušených deodorantů jsem byla trochu rozpačitá. Deo od Biorythme i citlivá pokožka skvěle snáší. Vůně je příjemná, zároveň však jemná a nepřebíjí parfém. Oceňuji i nedrolící se konzistenci a nabídku různých velikostí balení, v prodeji mají dokonce i bezsodé deodoranty. Na mě ale ani při nejlepší vůli nefungují. Potím se hodně a je to cítit. Mini balení Pačuli s mátou nosím v kabelce na "převonění" třeba po cvičení, sám o sobě mě ale nespasí. Zkoušela jsem i Citronovou meduňku a ani tento deodorant bohužel nevydržel fungovat déle než 2 hodiny.

Libebit

Libebit.cz kosmetika je sice ručně vyráběná, ale ne nutně přírodní. Některé produkty obsahují konzervanty a mýdla jsou na bázi předpřipravené mýdlové hmoty, čemuž úplně nefandím. Jinak ale značka nabízí pestrou nabídku a složení uvádí přímo na e-shopu, takže lze vytipovat jen čistě přírodní produkty. Většinu lze zakoupit i v malém testovacím balení, které oceníte také na cesty.

Libebit

Přírodní krémové deodoranty jsou na bázi jedlé sody a fungují i na celodenní použití. Konzistence se může zdát netradiční, ale já jsem si na nanášení deodorantu prsty zvykla rychle. Krému stačí jen malé množství, okamžitě se vsákne, nebarví oblečení. Zkoušela jsem jak "dámskou" vůni (levandule, bergamot & tea trea), tak unisex citrusovou, a obě hodnotím jako velmi podařené. Oceňuji možnost mini cestovního balení, nově lze navíc deo zakoupit i ve skleničce namísto plastu. Za mě jde o povedený produkt s plně přírodním složením, až na to, že vyšší poměr jedlé sody ve složení může u citlivějších jedinců vést k podráždění.

Velmi příjemný je přírodní balzám po holení (není na fotce) se základem z kokosového oleje, který oceňuji zejména po použití epilátoru. Balzám zklidňuje, zabraňuje vzniku vyrážek a zanícených míst. Nevýhodou je, že kokosák při vyšších teplotách taje, a tak je z balzámu po celé léto olej.

Další produkt, šlehané krémové mýdlo, byl na první přičichnutí i použití úchvatný. Z vůně jsem se vznášela na obláčku a konzistence byla maximálně příjemná, ale phenoxyethanol a DLS ve složení mě od opětovného nákupu odrazují. Zkoušela jsem i hydrofilní mycí olej z konopí a citronové trávy jako alternativu k odličovači na obličej. Pleti se však moc nepozdával, a to ačkoliv hydrofilní oleje od jiných značek používám prakticky denně.

Mydlitto

Mydlitto.cz je další z ručních mýdláren, která zabrousila i do oblasti tělové a pleťové kosmetiky. A že se jim daří!

Mydlitto

Tuto značku jsem objevila už před lety díky jílovým pleťovým maskám. Jíl má schopnost stáhnout a hloubkově vyčistit zanícené póry, je tedy ideální na mastnou a problematickou pleť. Pleťové masky od Mydlitta jsou sypké, díky čemuž nehrozí jejich zkažení, což je u čerstvé kosmetiky častý problém. Masku si připravíte sami doma tak, že smícháte dva díly prášku s jedním dílem vody, já do nich navíc přidávám pár kapek malinového nebo arganového oleje, abych po jejich použití nebyla vysušená. Dnes už mám masky přímo od kosmetičky, ale ty od Mydlitta byly dobrou (a levnější) alternativou.

Druhým otestovaným produktem byl tuhý vlasový kondicionér Plum. Tuhé kondicionéry vlasy zbytečně nezatěžují a nemastí, na druhou stranu ale nevyživují tak jako konvenční kondicionéry. Jsou teda ideální pro ty z nás, co máme vlasy mastnější a kondicionér vlastně až tak nepotřebujeme, ale jednou za čas chceme dopřát hřívě lepší péči. Plum mi přišel srovnatelný s LUSH Jungle, navíc nádherně voní a ačkoliv je maličký, opravdu dlouho vydrží. Zero-waste balení do recyklovaného papíru také potěšilo.

Doma jsem měla ještě zinkový deodorant a pleťovou mycí pěnu Kleopatra (nejsou na fotce). Krémový deodorant byl velmi účinný a díky hojivému zinku nepůsobil žádné podráždění, bohužel však nechával stopy na oblečení, takže znovu jsem jej znovu neobjednávala. Mycí pěna nebyla špatná, ale potřebovala jsem po ní ještě dodatečné dočištění pleti.

Feelo a Tvoje kozmetika 
šlehaná tělová másla

A už poslední mini recenze na tělová másla od slovenské značky Tvoja kozmetika.sk a české Feelo.cz.

Tvoje kosmetika & Feelo

Oba produkty jsem si koupila v obchodě díky jejich vůni. Tvoja kozmetika voněla po kokosu, jako bych se celá zabalila do Raffaella. U značky Feelo šlo o letní, meruňkovo-hroznovou vůni.

Oba krémy byly díky bezvodému složení extrémně hutné a mastné, takže se docela špatně vstřebávaly, a to i po důkladném vmasírování. Ideální by bylo počkat po nanesení dalších 20 min, než se krém pořádně vsákne, což však není příliš reálné. Kokosový jsem na tělo občas použila, vůně byla opravdu božská, takže ve výsledku zmizel dost rychle, ale Feelo jsem po této zkušenosti rovnou pasovala na krém na ruce a nohy. Zde se osvědčil velmi dobře a ani delší doba vstřebávání ničemu nevadila. U věčně vysušených rukou a chodidel jsem konečně naplno docenila výživnost bezvodého másla.

A to by bylo za poslední dva roky z mnou otestované ručně vyráběné kosmetiky vše. Jsem zvědavá, jaké bude pokračování za další rok či dva, kam se výrobci posunou. Jaké domácí značky máte rádi vy?

24 komentářů:

  1. Musím sa priznať, že žiadny zo spomínaných produktov som neskúšala, ale veľmi ma láka kozmetika značky Biorythme. Páči sa mi ich dizajn i zloženie. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna Biorythme ani není nutné objednávat online, prodávají i v Place Store a dalších obchodech, takže je možné vše ovonět a vyzkoušet naživo. :)

      Vymazat
  2. O tejto značke som ešte nepočula :) Ja som faninka Nuskin ale tieto produkty vyzerajú skvelo :) popozerám sa po niečom pre mamku :)

    AKO SI NÁJSŤ SVOJ ŠTÝL?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, Nuskin zase neznám já. Co však koukám na jejich produkty, tak si ještě můžu pár let počkat, má pleť se zasekla v období puberty. :D

      Vymazat
  3. To je naprosto úžasný článek! Po poslední návštěvě kosmetičky měním kosmetiku i já. Návštěva po asi deseti letech, kdy jsem už několik posledních měsíců koukala, že návštěva kosmetičky bude nejspíš nutná - zanřáděné a hodně rozšířené póry.
    Co se týče samotných přípravků na pleť, ale i samotnou změnu mýdla. Bylo mi totiž řečeno, že podle suchých paží budu asi mérný atopik. Takže jsem se nakonec dokopala k tomu schovat své oblíbené klasické sprcháče a najít něco jiného. Aktuálně mám tedy místo sprcháče tuhé mýdlo na citlivou pleť od La Roche. Nevěřím, že to je přírodní, ale rozhodně mi to aktuálně dost pomohlo a jelikož si díky tomu zvyknu na tuhá mýdla, tak už se právě delší dobu rozhlížím po nějakém přírodním, protože to by snad také mé kůži nemělo ublížit, ba naopak.

    Pokud bys měla nějaký tip na krém pro citlivou pleť na pupínky, lehký ne hutný, tak budu velmi ráda :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co chodím každý měsíc na kosmetiku, tak pozoruji dost výrazné zlepšení. Pupínky se sice tvoří stále, ale nejsou tak hluboké, nehnisají a nebolí. Je to drahá péče, ale snažím se si to moc nevyčítat. :)

      Sprchové gely jsem vyměnila za Saloos sprchové oleje, jsou mnohem šetrnější, protože neobsahují tenzidy, pokožka je po nich krásně vyživená, takže už není třeba ničím mazat, no a navíc ta krásná vůně a přírodní složení... Každé sprchování je požitek.

      Lehké krémy se mi osvědčily z Havlíkovy apotéky. Nevím, zda jsou úplně přírodní, ale já jsem z nich nadšená. Měla jsem Krásnou slečnu, ten obsahuje zinek a je určený přímo pro mastnou pleť, a pak Český krém, který jsem si zamilovala a asi mu už zůstanu věrná. Pro mě je přesně "tak akorát", aby dodal výživu, ale nebyl moc mastný. Taky ale záleží, čím odličuješ, a jestli zvládáš parfemaci. Ony i bylinky můžou vyvolávat alergické reakce. Dermo kosmetika (La Roche, Vichy a spol.) je určitě dobrá volba, ač dost leze do peněz.

      Vymazat
  4. Zajímavé, budu to muset prozkoumat. Skoro ve třiceti letech mám pořád problémy s akné, černé tečky, ucpané póry... Používám Biodermu, ale nijak moc mi nepomáhá. Vyzkoušela jsem už téměř vše, ale vše bezvýsledně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je důležité zjistit, co akné způsobuje. Když je příčina ve stravě (alergická reakce např. na lepek) nebo hormonální nerovnováze, tak to kosmetika sama o sobě nespasí, musí se začít u skutečné příčiny. U mě je to stres, nedostatek spánku, nezdravé jídlo, alkohol, špatný vzduch ve městě. Tak to moc neřeším, protože bych se musela odstěhovat někam na vesnici a jít místo kanceláře okopávat záhonky. Teď ale testuji léčbu bylinkami na pročištění organismu, tak pak můžu podat report, zda došlo ke zlepšení. :)

      Vymazat
    2. No, to fakt nevím a nevím, jak se to dá zjistit. Protože alkohol nepiju vůbec a snažím se jíst dost zdravě, i když samozřejmě to není na sto procent. Myslím si, že u mě to bude hlanvně hormony, protože neberu antikoncepci, ale nechci s tím začínat, takže zřejmě se mě to bude držet pořád...

      Vymazat
    3. Návštěva dermatologa by měla pomoci. Mně akné začalo až ve 21 po vysazení antikoncepce, předtím během puberty jsem tím vůbec netrpěla. Teď už těžko říct, zda kdybych tehdy HA nebrala, bych neměla dneska pleť přirozeně zdravou. Znovu už bych prášky každopádně nechtěla...

      Vymazat
  5. Biorythme znám, ale nezkoušela jsem, je skvělé, že se takto prokousali a například já bych ani nevěděla, že začali na Fleru. :) Nejvíc se mi asi zamlouvá Mýdlárna Erdé, nicméně medové aroma nemusím, sáhla bych asi po něčem jiném. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Med miluji, ale zase vůbec nemusím šalvěj, která je v přírodní kosmetice taky dost rozšířená. Jsem proto vždy ráda, když si můžu kosmetiku "očmuchat" naživo. :)

      Vymazat
  6. Zrovna dneska jsem byla dole v Kotvě v obchůdku s přírodní kosmetikou i věcmi na čistění domácnosti a byl to dobrý zážitek a otevřelo mi to oči. Víc takových článků jako je tento :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Kotvě jsem zatím nebyla, děkuji za tip. K eko čistidlům do domácnosti jsem si ještě vztah nenašla, tak třeba se to podaří zlomit.

      Vymazat
  7. Mýdlárnu Erdé si z Fleru matně vybavuji. Je úžasné, jak se rozrostli. Jejich kosmetiku jsem nikdy nezkoušela, ale určitě se podívám po tom jejich balzámu. Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem ráda, že se značkám daří. Dokážu si představit, kolik je nutného papírování a jaká finanční náročnost, aby značky získaly patřičné certifikace pro prodej kosmetiky. U Erdé doporučuji hlavně klasická mýdla, poslouží i jako hezké dárečky. :)

      Vymazat
  8. Jako musím uznat, že jsou to super věci a celkově všechno, co je přírodní. Nic z toho jsem nezkoušela, ale nejspíš vyzkouším. Především ty krémy, ty já potřebuji do práce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ráda, když mé postřehy pomohou při výběru.

      Vymazat
  9. Mám moc ráda slovenské značky 2sis, Ponio, Navia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za další tipy. Ponio znám aspoň z doslechu, ale ostatní značky jsou pro mě nové.

      Vymazat
  10. Pro mě je tohle terra incognita, ale zrovna si jednu zkušenost užívám. Až trošku extrémní, dostala jsem domácí bambucké máslo od kamarádky. Tak už testuju, zatím vidím hlavně to, že je hodně mastné, ale nevadí mi to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bambucké máslo je skvělé, jeden z přírodních kosmetických zázraků vhodných na cokoliv. Na mě je taky spíše mastnější, na pleť jej úplně neocením, ale využití doma rozhodně i tak najde.

      Vymazat
  11. Díky za tipy. Já znám pouze Biorythme, které také používám a je super. Produkty krásně voní a jsou opravdu poctivé a šetrné :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Ta kvalita je u ručně vyráběné kosmetiky poznat...

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!