středa 7. srpna 2019

Twitter projekt #52sukní

Je to dva roky nazpět, co jsem na Twitteru zaregistrovala hashtag #52sukní, odkazující na projekt za ženskou módu v českých ulicích. 

Sukně a šaty miluji a vlastně už téměř nic jiného nenosím, takže mi hned bylo jasné, že je to nápad jako pro mě stvořený. Samotná výzva spočívá v tom, že ženy přidávají na Twitter či jiné sociální sítě fotky modelů, kde hlavní roli hrají právě sukně a šaty. A jedna sukně týdně, to máme za rok krásných 52 kousků! Projekt, vymyšlený v roce 2014 Terezou Šteflovou, se na českém Twitteru parádně uchytil.

Když jsem na něj narazila poprvé, nešlo si totiž nevzpomenout na všechny kamarádky a kolegyně, které mi kdy pochválily oblečení a pokračovaly otázkami nebo tichými povzdechy:

Když si vezmu šaty, budou se mě v práci zase ptát, že jdu na rande? Co si pomyslí manžel, když začnu najednou nosit sukně? K sukni musím mít podpatky, jinak to vypadá blbě! Nebude mi v zimě v šatech chladno? Hodí se to vůbec, když už mám děti?

Hodí! Kolegové i partner si rychle zvyknou, podpatky nutné nejsou a v zimě v sukni chladno není, pokud se doplní se o teplé punčocháče, kozačky a delší vlněný kabát. Šaty a sukně umí být krásné, ženské, zvedají sebevědomí a oproti kalhotám jsou často také výrazně pohodlnější (ne, že bych defaultně zatracovala všechny gatě, ale v tomto ohledu vážně neznám nic lepšího než měkké úpletové šaty).

A tak jsem se i já rozhodla zapojit a inspirovat svoji malou bublinu sledujících sukňovými modely do horkého léta, podzimních plískanic i chladných zimních dnů. Začala jsem v létě 2018, jen co jsem se přestěhovala do nového bytu s velkým zrcadlem, a letos začátkem srpna dokončila cílový 52. týden.

sukňový výběr - 1. pololetí

Zatímco v prvních týdnech jsem si vymýšlení modelů na focení užívala, s příchodem zimy a focení na nedostačujícím umělém světle mě nadšení začalo přecházet. Na jaře jsem zase bojovala s tím, aby se mi modely moc neopakovaly s těmi podzimními, ale o to větší to byla výzva. Pochopitelně v šatníku nemám 52 sukní a šatů, naopak pořád recykluji to samé. Sukně v projektu se tudíž točily stále dokola, jen jsem se je snažila pokaždé doplnit něčím jiným.

Pokud se mi aspoň jednu slečnu či dámu podařilo inspirovat k tomu, aby si vyrazila v sukni nebo šatech i jinam než do divadla, tak projekt splnil účel. Sukně totiž sluší všem, ať už jsme malé, velké, baculaté či vyzáblé, stačí si najít ten "svůj" střih, co zalichotí zrovna naší postavě. Já jsem si aspoň díky této výzvě zrevidovala šatník a vyzkoušela několik kombinací, které by mě za normálního provozu nenapadly. Tím, že jsem o svém oblečení začala více přemýšlet, jsem se navíc utvrdila v tom, že to, co nosím, mám vlastně moc ráda.

sukňový výběr - 2. pololetí

Projekt skončil, co bude dál? Na jedné straně si nedokážu představit pokračovat druhým ročníkem a fotit dalších 52 outfitů, tolik nových kombinací už bych nevymyslela, na druhé se stal z každotýdenního příspěvku na Twitter milý zvyk, který by mi chyběl. Jako kompromis jsem se rozhodla pokračovat dál na podobné vlně pod hashtagem #52slow. To máme slow fashion, slow travelling, slow food, slow momentsslow living... Témata, o kterých dnes leckdo píše, ale málokdo "zpomalí" i v reálném životě. A tak se na Twitteru můžete těšit jak na další sukně (a boty!), tak i na nějaké domácí tvoření a občasnou odbočku k udržitelnému životnímu stylu. Projekt #52sukní byla zajímavá zkušenost, snad vás tedy bude bavit i jeho volné pokračování.

A co vy, holky, nosíte sukně a šaty?

PS: Na Twitteru jsem jako b_boudicca, jen kdyby náhodou... :)

27 komentářů:

  1. Hezká přehlídka
    Já nosím sukně a šaty v létě. Nemám ráda punčocháče...
    Na Twitter nechodím, tak doufám, že bude shrnutí dalšího projektu i na blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo. Za rok se tu určitě něco objeví, pokud teda i druhou výzvu zdárně dokončím. :)

      Vymazat
  2. Tenhle projekt jsem sledovala moc ráda. A vždycky jsem si říkala, že tví kolegové na tobě určitě můžou oči nechat. Tvůj styl se mi moc líbí a jsem ráda, žes ho dostala některým více na oči. :)
    Já na sobě od půlky června kalhoty neměla, ale je pravda, že se skoro celé léto valím doma. Ale doufám, že i na podzim budu dlouho odolávat. Jen ta zima, kdyby přišla dřív, mě trochu leká, s mým dojížděním člověk promrzne. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Tlapko, za tak krásná slova! U nás chodí v práci všechny holky oblečené hezky, takže až tak nevybočuji.

      Na zimu je k sukním potřeba mít pořádné kozačky, hrubší punčocháče a teplý kabát (čím delší je kabát a čím vyšší je podíl vlny, tím lépe). Já mám 80 % střižní vlnu a 20 % kašmír a je mi v tom teplo, i když jsem jinak zmrzlina. Svetr pod něj nosím, jen když je venku pod nulou, a většinu zimy mi stačí triko. Takže já naopak nechápu, jak můžou holky v zimě nosit kotníčkové boty, džíny a bundu těsně pod zadek. To bych zase zmrzla já. :D

      Vymazat
  3. Já jsem v sobě lásku k šatům a sukním objevila až letos a musím říct, že to bylo to nejlepší prozření za několik měsíců. Přijdu si v nich tak krásná, ženská a svobodná. Ale musela jsem k tomu očividně dospět :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Pro některé z nás jsou sukně přirozené, jiné do nich musí "dospět" a pro další prostě zůstanou navěky oblíbenější kalhoty, a tak je to v pořádku. :)

      Vymazat
  4. Tak to já tedy tvůj projekt sledovala! Vždy mi na twitteru vyskočil jeden z outfitů. A upřímně, jestli jsem viděla nějakou sukni i víckrát, pravděpodobně bych to ani nezaregistrovala díky zbytku. Moc pěkný projekt a věřím, že někoho jsi tím jistě inspirovala. Navíc se mi líbily i tvé dodatky, například u sukně, kterou jsi sehnala z Fleru. (vzpomněla jsem si správně, že?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Ano ano, pamatuješ si to správně, z Fleru mám svoji nejoblíbenější sukni a pár šatů. Plánuji sem časem přidat konkrétní tipy na krejčové, od kterých jsem si nechávala šít. Švadlenkám ráda udělám reklamu a třeba to někomu ze čtenářek pomůže při hledání.

      Vymazat
  5. Veľmi zaujímavý projekt a na fotkách ti to veľmi pristane. :) Ja sa sukniam dosť vyhýbam, mám pocit, že mi nepristanú. :) Možno to ani nie je pravda, ale môj pocit ne-komfortu už i tak ostáva. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to asi hodně o zvyku a zvoleném střihu... Já se třeba necítím v mini sukních a v čemkoliv bokovém, jiné holce nesednou sukně do pasu. Jsme každá jiná. :)

      Vymazat
  6. Tak to je veľmi zaujímave ani som o tom nevedela :) Ja som tiež prepadla sukniam. Len ich musím nosiť keď som len s najmenším lebo ten našťastie ešte nevie chodiť :D

    DETSKÁ KREATIVITA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, že s dětmi jsou sukně pořádná výzva! :D

      Vymazat
  7. Nádherné outfity, o tomto projekte som ešte nepočula :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je skvělý nápad! Na fotkách jsi úplná kočka - skvělé kombinace!
    Já mám sukně moc ráda a nosím je i během běžných, školních dní. Nedávno jsem si koupila černou džínovou sukni, do které jsem se úplně zamilovala. <3

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Teri! To moje jsou taky běžné outfity do práce. Byla by škoda sukně a šaty schovávat jen na výjimečné příležitosti.

      Vymazat
  9. Tyjo, tak nad tímhle jsem nikdy nepřemýšlela, ale je pravda, že moje mamka začala nosit šaty až teď, když se jí blíží 50, protože pořád tvrdila, že má oplácané nohy. -_- Já mám sukně ráda, ale je tu jeden malý trapný problém - dokopat se k tomu, abych si oholila nohy, protože nemám ráda ani mikromilimetr chlupů. :-D Ale to je drobnost a teď v létě se docela překonávám. :-) Poslední šaty se mi líbí asi nejvíce. A máš nádhernou postavu! ♥

    PS: Velice se omlouvám, že jsem dloooouho nenapsala žádný komentář, ale bohužel mi na blogspot nešly za nic na světě přidat. Bylo to prohlížečem. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Terezko. Jsem moc ráda, že jsi zase zpátky.

      PS: Sukně můžou být i dlouhé - pro nás lenochy, co se nechtějí každý den holit, je to ideální řešení. :D

      Vymazat
  10. Já tě obdivuju, že jsi to vydržela a fakt to zvládla celý rok. Já trpím tím předsudkem, že mi v zimě v sukně bude zima :-D. Navíc aktuálně ani nemám hodící se zimní kabát k sukni. Já vlastně ani nemám žádné sukně, co by se hodily do zimy! :-D Koukám, že jsem zase jedna výmluva za výmluvou :-D.

    Tvoje kreakce se mi ale líbily snad úplně všechno. Nedovedu si tě představit v kalhotech, ač jsem pár fotek už také viděla :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kalhoty už vlastně nosím jen na sportovní výlety, když potřebuji batoh a trekové tenisky. Oproti sukním mi přijdou nepohodlné a nechápu, jak jsem dříve mohla chodit celé dny v džínách...

      Moc děkuju, Karol. V zimě se akorát špatně fotilo, ale šaty nosím i když je chladno, takže to pro mě nebyla žádná změna. Ale přesně jak píšeš, chce to pořádný kabát, boty a taky teplé punčocháče! Sukně žádné speciální zimní nemám, akorát mini pod zadek se moc neosvědčily, v těch je fakt zima. :D

      Vymazat
  11. Krása a nádhera! Moc se mi líbí tvůj styl. Resp. se mi líbí, že máš svůj styl.
    Já nejčastěji slýchávám "no jo, když ty to umíš nosit, to já bych neuměla". Tohle MNĚ říkají 50kilové holky. A takhle mluví i o špercích. Že to oni by nemohly, takhle výraznou bižu, mně to ale prý sluší. Nechápu, ale jsem ráda. Je nás málo, co nechodíme věčně v džínách ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to tak asi je. K výrazným doplňkům i oblečení se člověk musí postupně propracovat, ráz naráz to moc nefunguje. A najít si to své, v čem se kdo cítí dobře. Nosit džíny je asi v mnohém jednodušší, ale to by byla nuda. :)

      Lvice, moc díky za pochvalu, zvlášť od tebe mě to velmi těší!

      Vymazat
  12. Tohle se mi fakt líbí. :-D
    Sukně teda nosím z nutnosti, protože v kalhotách vypadám příšerně - když už potřebuju nějaké pohodlí na každodenní, tak vezmu legíny či úzké džíny a vezmu si přes ně tuniku či šaty. Tak to asi není úplně nejlepší motivace nosit sukně, když mi vše ostatní nesluší. :-D Ale tak aspoň že existuje něco, v čem se cítím dobře.
    Nápad na 52slow je taky super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za moc milý komentář! :) Kalhoty mi taky nesluší, takže to jsme dvě, ale vlastně jsem si na sukně a šaty zvykla natolik, že už mi kalhoty vůbec nechybí. Ony jsou ty sukně stejně pohodlnější a ženštější.

      Vymazat
  13. Že som toto nepostrehla??? No vyzerá to zaujimavo a ja maniak na sukne a šaty, čo ich nosim skoro stále, tak by som sa tu vybláznila... Vidim že si to asi skusim :-)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za milý komentář! Budu ráda, pokud se projekt uchytí i mimo Twitter.

      Vymazat
  14. Joo, sukně! Konečně někdo, kdo je bere jako pohodlnější než kalhoty, nejsem v tom sama.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu!