sobota 2. dubna 2022

Střípky letošní zimy

Podle dnešní chumelenice soudím, že zimní počasí nás ještě tak docela neopustilo.

Nakoukněme proto do galerie několika zimních výletů, na které jsme se během posledních měsíců vydali. Fotek mám jen několik a na samostatné články by nevystačily, ovšem takto pohromadě jim to docela sluší.

První výlet pocukrovaný sněhem nás zavedl do CHKO Brdy, vrchoviny v jihozápadní části Středočeského kraje. Vylezli jsme na Plešivec, prošli se po Čertově kazatelně a nevynechali ani návštěvu tajuplného viklanu, mystického kamene, co se dříve kýval a dodnes je opředený pověstmi. Teď už se kámen nehoupe, zato kolem něj lidé staví kamenné mohyly. Ta na fotce mi připomíná zamilovaný pár koukající do dáli.

Brdy

Největším letošním úspěchem byly určitě lyže, na které jsem se vrátila po dvou letech. Ač jsme si pohrávali s myšlenkou vyjet do Alp, covidové peripetie nás donutily spokojit se s prodlouženým víkendem v Jeseníkách, který nakonec vyšel na jedničku.

Koncem prosince se stmívalo brzy a obloha u posledních večerních jízd dokázala vykouzlit nádhernou podívanou:

Ramzová

První tři dny byly sněhové podmínky naprosto ideální. Většinu času jsme trávili na Ramzové, kterou mám z jesenických areálů asi nejraději. Lyžování mi moc chybělo a doufám, že příští rok už vyjdou i ty Alpy. Koncem sezóny jsme zkusili ještě jeden menší areál na blízké Vysočině, ale Jeseníky zkrátka vedou:

Čtvrtý den začal sníh odtávat, a tak jsme přesedlali do sněhulí a vyjeli lanovkou na Šerák, kde jsme si na Chatě Jiřího dali vyhlášené borůvkové knedlíky a absolvovali procházkový okruh mezi sněhem zasypanými smrčky. Celý den foukalo a bylo zataženo, hřebenovce holt počasí nepřálo, ale cestou zpátky se mlha protrhala a předvedla nám ukázkový výhled na Jeseníky.

Šerák, 1351 m.n.m.

Zde ještě náhodně cvaknutá fotka ze silvestrovského večera zahaleného do mlhy tak husté, že by se dala krájet:

Rapotín

A nesmí chybět zasněžená Vysočina, konkrétně moje oblíbená procházková lokalita poblíž Santiniho poutního kostela na Zelené hoře a nově otevřená naučná stezka kolem rybníku Konvent. Od začátku roku už jsme ji prošli pětkrát.

Žďár nad Sázavou

Vyrážíte i přes zimu za výlety nebo zimními sporty? My jsme vlezlému počasí na většinu února utekli do Portugalska, a tak jsme zimních procházek nestihli zdaleka tolik, co loni, ale to hlavní - sníh, hory, lyžování a zimní bruslení, to nám letos nechybělo. Ale teď už šup, jaro, ať jsi tu!

1. Ty fotky z Ramzové jsou parádní! Já letos zimu sledovala tak leda z okna, tak mě přepadá i u cizích fotek nostalgie. Ale budou další zimy :)

1. Eithné, to mě mrzí, že se noha ještě nezahojila. Snad budeš aspoň na léto fit. A jak píšeš, není všem dnům konec a těch výletů, co tě ještě čeká! :)

2. Ahoj Baru, to je dobře, že si takhle užíváš. Moc Ti to přeju. Já chodím celoročně na delší procházky do lesa ,jezdím plavat na kondiční plavání do bazénu a chodím na čchi kung. Jiné sporty v zimě ne, v létě hodně kolo. Opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, moc děkuji a nápodobně! To je skvělé, že máš tolik pohybu. Vždyť čchi kung ani vůbec neznám!

3. Ta fotka z Ramzové je naprosto luxusní, nádherně osvětlená scéna! Jeseníky taky miluju, jsou takové... útulné :D My se snažíme přes týden plavat a lézt, o víkendech obvykle špacírujeme někde nedaleko Brna po lesích... Ale zimu jsme si letos užili hlavně v Beskydech a na Malé Fatře, tam bylo sněhu habaděj :)

1. Ten večer na Ramzové byl opravdu nádherný, podobné záběry sdíleli i kamarádi z Pradědu. Obecně mám Jeseníky z českých hor nejraději, asi protože jsem tam jezdila jako malá holka a mám je prochozené křížem krážem. Člověk se tam cítí jako doma.

Malou Fatru bych si taky dala říct! Tu jsem zase obdivovala u tebe. :)

4. Báro, krásné fotky. My na zimní sporty nejsme, chodíme furt pěšky :). Zvládli jsme dva výletíky v lednu, v únoru nám okolnosti nepřály, ale v březnu jsme se trochu polepšili. A výletem jsme začali i duben, tak snad dobrý. Ale začíná chalupářská sezóna a tak místo výletů bude přehazování kompostu, osazování koryt, úprava záhonků, okolávání rybízů...

5. Stáni, děkuji. Zpětně si říkám, že jsem měla počkat na fotky z víkendu, stráveného na Vysočině, kde bylo i v dubnu sněhu víc jak za celý prosinec... Snad už přijde jaro, ať nám ty rostlinky všechny nepomrznou.

6. Vida Brdy, to jste zavítali do našich příbramských končin! :-) I když je pravda, že je nemám ani zdaleka tak prochozené, jak bych chtěla. Je to trochu ostuda, ale nic, co by se nedalo ještě napravit :-) A když jsem přečetla pod fotkou "Ramzová", nejdřív jsem si myslela, že je to jméno fotografky :-D

1. Ramzová pobavila. :) Brdy byly poprvé a určitě ne naposledy, už jsem tam naplánovala několik dalších okruhů.

7. Jů, krásné fotky :) Už jsme doma nelyžovali pár let. Buď covid, nebo nebyl sníh. Ale do Jeseníků právě brzy jedeme :)

1. Teri, tak třeba ještě lyžování stihneme. Včera jsem koukala, že Červenohorské sedlo je ještě v plném provozu.

Jeseníky jsou krásné v jakémkoliv ročním období. Mám rozepsané články z podzimních pěších výletů po Jeseníkách, tak kdybys chtěla tipy, dej vědět, pošlu. Užijte si to! :)

8. Na pohled vypadá sníh hezky, ale jinak si představuju, jak bych na těch horách mrzla... :D

1. Káji, já zrovna bývám hodně zmrzlá. Je to jen o teplém oblečení, termosce s horkým čajem, a když je hodně zima, tak nosím ještě výhřevné polštářky do rukavic nebo do bot. Výlety plánujeme kratší, pokud není poblíž nějaká hospoda, kde se dá ohřát. Na lyže nosím na oteplováky ještě prošívanou sukni, aby mi nebyla zima na zadek. Jak je pod nulou, tak taky nevydržím venku dlouho, ale dá se to. Dneska už funkční výbava zvládne zázraky. :)

9. Pane jo, ta Ramzová je jako vystřižená z kalendáře. Úžasné. Máme tady krásná místa...
    Jsem moc ráda, že si to takhle užíváš. Aspoň vidím, kdo to dělá za mě, protože já jsem v zimě velk pecivál. :-D A jsem ráda, že jsi to zrovna Ty!

1. Děkuji, Tlapko. Já mám ráda výlety i v zimě. Některé víkendy bylo snad hezčí počasí, než co panuje teď v dubnu. :D

10. Ze Šeráku a z Čerňavy bávají nd´ádherné výhledy, sama mám nejednu boží fotku, ať už z túry anebo právě z lyží. Na druhou stranu - když je opravdu ošklivo, lyžovat na Šeráku se nevyplatí (na to je lepší ta Čerňava, kdy se jede celou cestu, ať už na lanovce nebo při sjezdu, mezi stromy). Na borůvkové knedlíky doporučuju rozhodně Paprsek ;) Lyžování tam ozkoušené nemám, ale pravidelně tam chodíme buď v létě pěšky anebo v zimě na běžkách.
    Na Plešivci letos plánujeme přespat, tak jsem moc zvědavá, jak to výjde! Máme krásné hory :D

1. Ano, Paprsek je legendární! :) Úplně souhlasím. Naše hory jsou nádherné v každém ročním období a Jeseníky jsou prostě srdcovka. Mám už od podzimu rozepsané články o oblíbených jesenických túrách, tak se třeba do léta konečně dostanu je i dokončit.